Thursday, January 19, 2006

haho!!
mi a palya? no, most vegre legepelem mindazt a sokmindent, amit vasarnap meg hetfon lattam. szoval, andyvel megbeszeltem, hogy talalkozom vasarnap. andy anyu unokatestverenek a ferje, mellesleg angol, es most hazajott a szuleit mclatogatni. a reggeli felkelest leszamitva jol kezdodott a napom (hajnali kilenckor keltem), ugyanis a Westminster hid elott egy fereglyukon keresztul visszacsoppentem a XIX. szazadba. Ha meg mar ott jartam, csinaltam par kepet az emberekrol, hogy prezentalhassam Nektek a korabeli oltozetet. nahh egyszonak is szaz a vege, eloterben 3 kioltozott emberke, hatterben a parlament:


Mivel a 200 evvel ezelotti English nem annyira jott be, ugy dontottem visszajovok a jelenbe. Majdnem ugyanott ertem foldet, csak egy kicsit odebb. konkretan a london eye-nal, ami ugye ott van egy kopesre.

hatterben “nagy ben”, bal oldalt a megyehaza, mar ha van ertelme a szo szerinti forditasnak.
No, mivel “csak” egy oraval korabban ertem a Waterloo stationhoz, mint a vonatom indult, a kis londoni turamat be kellett fejeznem, szoval az allomas fele vettem az iranyt. Az is szep epulet am:

filoztam, hogy taxis, vagy taxi nelkuli kepet tegyek ide, de hat londonhoz hozzatartoznak a taxijai, ugyhogy termesztesen: eloterben egy taxi.

Ezek utan megint idoutazasra vallalkoztam, most a vonattal csusztam vissza 1977be, helyszin: London, Battersea Power Station; alkalom: a Pink Floyd nevu, nagyon-nagyon nepszeru egyuttes Animals cimu albumanak borito-fenykepezese. na, Gegem, fincsi mi?
(sajna csak ezt a ket kepet tudtam kesziteni, majd legkozelebb ha megyek andyhez, csinalok jobbat)



Ezek utan – ismet a jelenben –, megerkeztem swaybe, ahol andy lakik. andy sikeresen megcafolta azt a tevhitet, miszerint az angolok nem tudnak fozni, sot, olyan hogy angol konyha nem is letezik. Nos, letezik, csak jol titkoljak. Legalabbis kb 150 km-t kell hozza utazni. Szoval andy chicken stew-ja isteni volt, olyan igazi mindent bele levesszeruseg, bar ha o ezt most olvasna, nagyon meg lenne sertodve, mert ez egyaltalan nem leves. csak olyan, mintha. Szoval bo levu, na.

andyek haza nagyon aranyos, olyan igazi angol haz, nem tul nagy, de van kandallo, nagy nappali, kert, szep butorok, szal szep, bar nem luxus.
A chicken stew utan elmentunk a erdobe setalni egyet, szep volt. Jo saros, de azert szep.
csinaltam is egy kepet magunkrol:

mellesleg eleg kiveteles kep, mert o is meg en is mosolygunk, aminek kb akkora az eselye, mint hogy holnap kezet razok Tony Blairrel.
Most a termeszetkepeket ugrom, egyreszt mert nem lettek olyan jok (este volt), masreszt meg mar annyit lattatok…

Swayben igazi, erintetlen evszazados angol hangulat uralkodik, ilyen hazakkal:


sot meg zsupfedelu haz is van:


Masnap reggel kis turara indultunk. Bedobtunk egy sort. :) khom, bocs ale-t Meg hozza itt, a hare and houndsban (a hare vmi nyulszeru allat, csak nagyobb, a hound meg vadaszkutyat jelent, lasd tabla):

belulrol is egesz kellemes volt, hat meg az ale!! kar, hogy elfelejtettem a nevet. volt benne ket “o” meg “l” meg “n”. de nem London :)

jo kis kep, mi?

no, az ale utan bevagtuk a chicken stew maradekat, es vonatra pattantunk. en winchesterbe mentem, o pedig southhamptonba, ami pont az elobbi elotti megallo. hehe, hat ez jol hangzik. southhamptonban van a anyukaja, korhazban, mert mult heten mutottek, jol van.

elfelejtettem mondani, hogy andyvel sokat sakkoztunk. hagytam nyerni. najo, jol jatszott :)

Winchester nagyon szep varos. TOK szep varos. sok-sok regi epulet, katedralis, varrom, harry potter, eso, oreg pubok, szal minden ami szeppe tud varazsolni egy varost.

nezzetek meg ezt a restit pl. hat nem szep? van vagy ketszaz eves szerintem. sajna nem volt utikalauzom…


ez meg a setalo utca. nekem az a belogo, nagy ora tetszett a legjobban.



a setalo utcarol kb 2 percnyire van a katedralis, oda futottam be gyorsan, mert elkezdett zuhogni az eso. mondjuk nem rossz kis menedekhely eso elol. mivel belepo nincs, csak a fenykepezo hasznalataert kell fizetni, es mondtam csoro kulfoldi diak vagyok, csak sunyiban tudtam egy-ket kepet kesziteni belulrol. ez a fal (nemtom minek hivjam) egyszeruen lenyugozo volt, hihetetlenul kimunkalt es oriasi:


kivulrol sem csunya, de azert belul vannak az igazi latvanyossagok (pl kapolnak, legalabb 5-6, sirhelyek, stb):


akkor most egy kis irodalomtorteneti kitekinto:
Jane Austen a hires angol regenyirono 1817-ben winchesterben halt meg, amint azt a felirat is tanusitja:


szamomra az egyik legerdekesebb dolog a helyi suli volt, asszem Winchester College-nek vagy vmi hasonlonak hivtak. elkepeszto epulete van, siman elmenne egy nagyobb templomnak is, hozzaepitettek par epuletet, de az egesz jellege nem valtozott:


a masik, hogy mindenfele kis harry potterek rohangaltak, kek oltony, hatalmas cipok, hosszu kopeny, szemuveg; vmi elit iskola lehet... ha nem is varazsloiskola. sajna nem sikerult oket lekapnom, messze voltak, meg sotet volt.

Volt meg egy varrom, szep-szep, de semmi extra, ugy nezett ki, mint egy varrom.

az egyetlen erdekesseg az volt ebben, hogy mivel maga a rom be volt zarva, egy maganhaz udvarabol tudtam csak megnezni, de vegul nem szolt senki.

winchesterben asszem megtalaltam eletem eddigi legjobb pubjat. Wykeham Arms. nagyon kellemes, jo hangulat van, kandalloval, isteni ale-ekkel, konyvekkel, kis szobakkal, szepen diszitve. amikor ott voltam, epp a fali tablara irtak, hogy a mobilt ki kell kapcsolni. szoval ilyen hely ez. nyugis, beszelgetos. meg tanulni is lehet, szerintem (a suli meg a katedralis mellett van).



a kov. kepet az utcarol keszitettem. egy csomo angol hazba siman be lehet latni az utcarol, es nem fuggonyoznek, hanem inkabb szepen rendben tartanak mindent. pl ezen a kepen is oda van keszitve 3 uveg bor az asztalra, csak diszites celjabol:


ezt a kepet a setaloutcan keszitettem. no comment.


megyehaza. szep. nagy. esti feny rulz.


winchesterben ket patak folyik, amibol az egyik egyszer csak eltunik egy haz alatt. nagyon erdekes. folyik-folyik, aztan egy vizeses a haz elott, utana meg eltunik. gondolom valahol mashol felbukkan megint. ez az az epulet, amelyik alatt eltunik:


ez a bico eleg mokasan nezett ki a keritesnek lancolva, gondolom a boldog tulajdonosa nem osztja a velemenyemet :) mellesleg ez volt az utso, amit winchesterben lattam (leszamitva a vasutallomast).


na, most mar jol el is faradtam az irasban, meg kajas vagyok, meg mar ti is unjatok, ugyhogy pusszancs mindenkinek. a tobbieknek meg ciao

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home