Monday, June 26, 2006

hi, ezt a bejegyzest mar evekkel ezelott megirtam, de a kepeket nem tudom feltolteni, mert betelt a tarhelyem...
szoval a kepeket egy masik cimen osztom meg, ezt majd kozzeteszem...

Na helllooo
amint aztat nem is oly regen irtam, canterburybe latogattam mate baratommal mult het szerdajan. jo idonk, szerencsenk volt. sajna egy kicsit keson ertunk oda - egy korul - mert mate colchesterbol jott. canterbury eleg oreg varos, miutan I. Vili megszerezte a gyozelmet hastingsben, 1066-ban, errefele kezdett nyomulni, elrendelte, hogy epitsenek varakat szerte Kent megyeben, tobbek kozt Canterburyben, Rochesterben meg Doverben. nahh, ezek kozul elobbi kettot lattuk is. a canterbury eleg, hmmm, ecceru, a rochesteri viszont annal szebb.
egyebkent ahogy mate megfogalmazta, ezek a del-kelet-angliai varosok mind egyformak, egy katedralis, egy var meg regi hazak. hat, nagyjabol igaza van, en eddig lattam a norwichi, winchesteri, canterbury, rochesteri, meg par londoni katedralist. mit mondjak, kulon-kulon mind lenyugozo, de azert egymas utan nem neznem meg oket...
a canterbury katedralisnak meg a bejarata is a norwichira emlekeztet. egyebkent nagyon szep, foleg ha mogotte latod magat az epuletet.
ugyebar azt mindenki tujja, hogy beckett tamast itt oltek meg par szaz eve (1250-es evek asszem, de javitsatok ki pliiz), aztan epitettek neki egy sirhelyet az erseksegen belul. ez itt szokas, otthon en nem lattam a fohajon belul sirhelyeket (vagy csak nem emlexem?) no, mindenesetre VIII. Henrik az 1500-as evek masodik feleben leromboltatta, vmiert nem tetszett neki. gondolom azert, mert beckett katolikus volt. most egy orokmecses mutatja a siremlek helyet. ahol megoltek beckettet, az igy nez most ki, eleg remiszto, brr
015

hmm, ez meg IV. Henrik es kedves neje...
020

a kedvencem a fekete lovag sirja volt, o egy plantegenet sarj volt, sajna a sztorit elfelejtettem, de tutira tanultam rola vmit toribol... a temetesi oltozetet rekonstrualtak, a sir most igy nez ki:
026

emmeg a eredeti:
030

balint kiraly elmelkedik.
034

itt jartunk. anno 2006
045

canterbury ersekseg. rulz.
058
no, canterburybol nekem az okori hazak fognak megmaradni asszem. rengeteg nagyon szepen felujitott, tobb szaz eves haz talalhato ebben a varosban. ez egy a sok kozul:
056

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home